Strona główna » Gry online i cyfrowa rozrywka – dlaczego są popularne?

Gry online i cyfrowa rozrywka – dlaczego są popularne?

by Świnoujście w sieci

owanych polach, które mają na celu przyciągnięcie dodatkowych konsumentów.

Cyfrowa rozrywka — cała zabawa za jednym kliknięciem

Rozrywka nie ogranicza się teraz tylko do jednego medium. Obejmuje różne media i często działa na platformie współpracy. Kiedy film Madagascar 3: Europe’s Most Wanted miał się ukazać, D3 Publisher chciał wypuścić grę wraz z filmem. Sam film nie jest więc nośnikiem rozrywki, ponieważ obecnie ludzie korzystają z tego, co najlepsze zarówno w świecie cyfrowym, jak i nie cyfrowym, wspierając zbilansowaną „dietę cyfrową”. Sam film nie jest więc w efekcie jedynym źródłem rozrywki. Twórcy filmów wykorzystują do swojej promocji platformę cyfrową, ale to oczywiście nie jedyny sposób na wzięcie udziału w cyfrowej rozrywce.

 

Czym jest rozrywka cyfrowa?

Mówiąc prościej, rozrywka cyfrowa to rodzaj rozrywki, zapewniający lub dostarczający rozrywki lub przyjemności, wyświetlanej cyfrowo na naszych urządzeniach elektronicznych, komputerach, laptopach, tabletach lub smartfonach. Wymagane przez nas rodzaje treści, w tym serwisy społecznościowe, telewizja 3D i telewizja na żywo, stają się coraz bardziej zróżnicowane, w miarę jak świat przeżywa rewolucję w cyfrowej rozrywce.

Gry wideo

Współczesne gry są powszechnie rozpoznawaną częścią naszego krajobrazu kulturowego. Od początku 2000 roku możliwości Internetu eksplodowały, a technologia procesorów komputerowych poprawiała się w tak szybkim tempie, że każda nowa partia gier, grafik i konsol wydaje się wysadzać poprzednią generację z wody. Według raportu ESA dla branży gier komputerowych i wideo za 2015 rok, w gry wideo gra co najmniej 1,5 miliarda ludzi z dostępem do Internetu. Aby pozwolić wam zrozumieć, jak ogromny jest obecnie rynek gier wideo, poniżej zamieszamy porównanie najbardziej popularnych tytułów i tego, jak dobrze się sprzedały.

Gra Minecraft GTA V Tetris (EA)
Gatunek gry Przetrwanie/budowanie Gra akcji Gra zręcznościowa
Sprzedane kopie 238 000,000 155 000,000 100 000,000
Szacowane zyski 2,5 miliarda dolarów 1,5 miliarda dolarów 750 milionów dolarów

 

Powyższe tytuły są bardzo dobrze praktycznie każdej osobie, która miała kiedykolwiek coś do czynienia z rynkiem gier wideo. Nie zmienia to jednak faktu, że zarobione pieniądze z tytułu sprzedanych kopii są naprawdę ogromne, a to tylko kilka przykładów tego, w jak dużych ilościach i kwotach sprzedają się obecnie gry wideo. Nie można bowiem zapominać też o takich seriach, jak Call of Duty, Pokemon czy Mario, które na przestrzeni lat były w stanie zarobić kilkanaście lub nawet kilkadziesiąt miliardów dolarów. Oprócz tego sklepy internetowe, takie jak Xbox Live Marketplace i Wii Shop Channel, całkowicie zmieniły sposób, w jaki ludzie:

  • kupują gry;
  • aktualizują oprogramowanie;
  • komunikują się;
  • wchodzą w interakcję z innymi graczami;
  • usługi sieciowe, takie jak PSN firmy Sony, pomogły rozgrywkom online dla wielu graczy osiągnąć niewiarygodne wyżyny.

Technologia pozwala teraz milionom ludzi na całym świecie cieszyć się grami jako wspólną aktywnością. W dzisiejszych czasach wiele gier ma komponent online, który znacznie poprawia rozgrywkę i interaktywność, często wypierając znaczenie celów gry offline dla gracza. Jest to znaczące udogodnienie.

Odkąd smartfony i sklepy z aplikacjami pojawiły się na rynku w 2007 roku, gry przeszły kolejną szybką ewolucję, która zmieniła nie tylko sposób, w jaki ludzie grają w gry, ale także wprowadziła gry do głównego nurtu kultury w sposób nigdy wcześniej nie widziany. Ogromna zmiana w branży gier w kierunku urządzeń mobilnych nie tylko poszerzyła demografię gier, ale także sprawiła, że ​​gry znalazły się na czele uwagi mediów. Przejście na technologię mobilną zdefiniowało ostatni rozdział gier. Chociaż granie w ruchu jest dobrze dopasowane do intensywnego życia milenialsów, ma swoje ograniczenia. Chociaż gry mobilne spowodowały śmierć przenośnych urządzeń do gier, konsole wciąż przeżywają boom, a każda nowa generacja konsoli wita nową erę technologii i możliwości.

Skoro mowa o grach, nie można też zapomnieć o grach kasynowych. Ich rozwój na przestrzeni lat również przyspieszył w znaczącym stopniu i porównując to, co można było doświadczyć jeszcze kilkanaście lat temu do tego, co jest teraz, można dojść do wniosku, że kasyna online ewoluowały pod tym kątem w bardzo dobrym kierunku. Aby wybrać najlepsze możliwe miejsce do gry, zachęcamy do przejrzenia tego, co znajduje się pod tym linkiem: kasyna internetowe opinie. Znajdziecie tutaj profesjonalne zestawienie wad i zalet najbardziej popularnych kasyn internetowych dostępnych w Polsce.

 

Smart TV

Smart TV to fala przyszłości. Już teraz można zauważyć, że praktycznie każda osoba zastanawiająca się nad zakupem nowego telewizora stawia właśnie na taki model, który wykorzystuje Smart TV. Mają one wiele zalet w porównaniu z przeciętnym telewizorem i informują cię na bieżąco dzięki:

  • łatwemu dostępowi do Internetu, filmów, programów telewizyjnych, gier, a nawet aplikacji;
  • telewizory Smart TV są wyposażone w te same funkcje internetowe, co Twój komputer lub laptop;
  • niektóre telewizory Smart TV zostały wyposażone w dostęp do sieci Wi-Fi, który połączy się z niemal każdą witryną internetową;
  • jedną z najpopularniejszych funkcji jest możliwość dostępu do funkcji mediów społecznościowych, ponieważ większość telewizorów Smart TV jest wyposażona w funkcję Facebooka lub Twittera;
  • dostępna hybrydowa forma telewizji umożliwia oglądanie wideo na żądanie, do którego wcześniej trzeba było zalogować się na komputerze;
  • usługi subskrypcyjne, takie jak Netflix, zostały również udostępnione za pośrednictwem Smart TV.

Czerpiąc inspirację z takich firm jak Apple App Store i Google Play Store, niektórzy producenci telewizorów podążają za śladami nowoczesnych smartfonów i rozwijania własnych sklepów internetowych, umożliwiających użytkownikom pobieranie dodatkowych aplikacji na telewizory. Badania firmy Gartner wskazują, że do 2018 r. 76% aplikacji podłączonych do domu będzie dostępnych z inteligentnych telewizorów.

Popularność telewizorów Smart TV zbiega się z pojawieniem się połączonego domu, rewolucji, która oferuje potencjał do zmiany sposobu, w jaki wszyscy żyjemy na lepsze. Połączony dom zasadniczo polega na umożliwieniu wzajemnej komunikacji urządzeń, co może wydawać się przerażające dla niewtajemniczonych, ale w rzeczywistości ma ogromny pozytywny potencjał. Jest prawie nieuniknione, że w Twoim przyszłym (połączonym) domu inteligentny telewizor będzie centralnym punktem w domu i dlatego sensowne byłoby kierowanie do niego informacji.

Wideo na żądanie (VOD)

W ciągu ostatniej dekady konsumenci na całym świecie przyjęli nastawienie wideo na żądanie do konsumpcji rozrywki. Wcześniej czekali na określone godziny, aby złapać swoje ulubione programy telewizyjne. Widzowie mogą teraz uzyskać dostęp do tych programów w ciągu zaledwie kilku sekund ze swoich smartfonów, tabletów lub komputerów za pośrednictwem usług takich jak Hulu Plus i Netflix. Filmy są również łatwiejsze do ustawienia w kolejce niż kiedykolwiek wcześniej. Zamiast fizycznych wypożyczeń, tysiące filmów są teraz dostępne w sieci i w pakietach VOD operatorów kablowych.

W tym kontekście nie jest zaskoczeniem, że subskrypcyjne usługi VOD nabierają rozpędu. Szacuje się, że strumieniowanie wideo odpowiada za 30% całkowitego ruchu internetowego. Wydanie raportu Ericsson „ConsumerLab TV and Media Report” z 2015 r. ujawniło, że konsumenci spędzają średnio sześć godzin tygodniowo na platformach VOD. Liczba ta wzrosła ponad dwukrotnie w porównaniu z poziomami z 2011 roku.

 

Popularne trendy w cyfrowej rozrywce

W ciągu ostatniej dekady całkowicie zmieniliśmy sposób, w jaki patrzymy na rozrywkę. Z kultowymi rzeczami, takimi jak Blockbuster, które stały się odległym wspomnieniem, nowi giganci wystąpili w postaci Netflix, Disney Plus, Hulu i wielu innych. Wszystkie te nowe platformy miały na celu zmianę sposobu, w jaki patrzymy na rozrywkę, a słowo „digital” na stałe zagościło w całej branży. Dziś cieszymy się wszelkiego rodzaju treściami na naszych urządzeniach mobilnych, a sposób, w jaki zmieniają się nasze przyzwyczajenia, jest również dość interesujący.

Mniejsze ekrany stają się głównym źródłem rozrywki. Stanowią ogromne zagrożenie dla branży kinowej. Ponieważ większość konsumentów treści to millenialsi, preferowanymi urządzeniami rozrywkowymi są laptopy, smartfony i tablety. Chcą oglądać rzeczy w biegu i są to urządzenia, które mogą zabrać ze sobą, gdzie tylko chcą. Szybko staje się jasne, że ostatecznie to one będą głównym celem branży rozrywki cyfrowej. Jest jedna technologia, która może zakłócić sposób korzystania z treści cyfrowych, a jest nią rzeczywistość rozszerzona. Jednak technologia jest jeszcze daleka od dojrzałej, będziemy używać tych trzech urządzeń przede wszystkim przez co najmniej kilka najbliższych lat.

Opcje rozliczeń drastycznie ewoluują i odchodzimy od tradycyjnego stylu, do którego przywykliśmy w przypadku dostawców usług telewizji kablowej. Obecnie używane są dwa rodzaje płatności, jeden to treści na żądanie, a drugi to subskrypcje. Chociaż nie jest to obecnie tak powszechne, zawartość przedpłacona jest również opcją oferowaną przez niektórych dostawców usług. Jest to szczególnie przydatne dla osób, które nie płacą za treści, ale od czasu do czasu oglądają coś specjalnego. Ponieważ wszystko jest w Internecie, rozwiązania płatnicze są również znacznie bardziej usprawnione. To tylko kilka przykładów zmian, które nadejdą w najbliższych latach, gdyż rynek cyfrowej rozrywki ciągle się rozwija i przyciąga coraz większe rzesze ludzi.

 

Fit Babcia robi formę


eswinoujscie w Google News - obserwuj nas - Świnoujście w sieci

Zobacz również

Leave a Comment

2 × jeden =

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Świnoujście w sieci

FREE
VIEW