Świnoujście. Terminal kontenerowy w Świnoujściu – Tej inwestycji już nikt i nic nie zatrzyma

Terminal kontenerowy w Świnoujściu

Świnoujście. Terminal kontenerowy w Świnoujściu – Tej inwestycji już nikt i nic nie zatrzyma

Nowy tor podejściowy do portu w Świnoujściu: krok milowy w kierunku budowy głębokowodnego terminala kontenerowego

Terminal Kontenerowy

Umowa na dokumentację projektu podpisana:

6 maja 2024 roku podpisano umowę na opracowanie dokumentacji projektowej dla budowy nowego, wschodniego toru podejściowego do portu w Świnoujściu. To ważny krok milowy w realizacji strategicznego projektu, którego celem jest stworzenie w Świnoujściu głębokowodnego terminala kontenerowego.

Zobacz również: ŚWINOUJŚCIE. WSPÓLNE WYSPY – MIASTO DLA MIESZKAŃCÓW, STOŁKI DLA PRZYJEZDNYCH ? AGATOWSKA PODAŁA NAZWISKA ZASTĘPCÓW

Nowy tor wodny:

Nowy tor podejściowy będzie miał długość 70 km, szerokość 500 m i głębokość 17 m. Umożliwi on nawigację i cumowanie największych statków kontenerowych, co z kolei znacząco zwiększy potencjał przeładunkowy portu w Świnoujściu.

Program wieloletni:

Budowa nowego toru wodnego jest częścią programu wieloletniego pn. „Budowa i rozbudowa infrastruktury dostępowej do portu w Świnoujściu w latach 2023 – 2029”. Całkowity koszt programu szacowany jest na 7,33 mld zł, z czego dofinansowanie z Unii Europejskiej może wynieść około 2,8 mld zł.

Terminal kontenerowy w Świnoujściu

Głębokowodny terminal kontenerowy:

Wschodni tor podejściowy jest kluczowym elementem infrastruktury niezbędnej do budowy głębokowodnego terminala kontenerowego w Świnoujściu. Terminal ten będzie mógł obsługiwać największe kontenerowce pływające po Bałtyku, co znacząco wzmocni pozycję Polski na mapie morskiego handlu.

Zobacz również: ŚWINOUJŚCIE CENTRUM ENERGETYCZNE POLSKI – KOLEJNY METANOWIEC ROZŁADOWANY

Korzyści dla Polski:

Budowa głębokowodnego terminala kontenerowego w Świnoujściu przyniesie Polsce szereg wymiernych korzyści, m.in.:
  • Zwiększenie potencjału przeładunkowego: Port zyska możliwość obsługiwania znacznie większych statków, co znacząco zwiększy jego zdolności przeładunkowe.
  • Wzrost konkurencyjności: Polska stanie się bardziej konkurencyjna na rynku międzynarodowego transportu morskiego, co może przyczynić się do napływu nowych inwestycji.
  • Nowe miejsca pracy: Inwestycja wygeneruje nowe miejsca pracy w sektorze transportu, logistyki i budownictwa.
  • Rozwój regionalny: Port zewnętrzny będzie stymulować rozwój gospodarczy całego regionu.

Budowa nowego toru podejściowego do portu w Świnoujściu to strategiczna inwestycja, która ma potencjał znacząco zmienić mapę polskiego transportu morskiego.

Realizacja tej inwestycji będzie wymagać dużego zaangażowania i współpracy ze strony różnych sektorów, ale może przynieść Polsce wymierne korzyści gospodarcze i społeczne.

Zobacz również: ŚWINOUJŚCIE-DARGOBĄDZ. SZYBCIEJ I BEZPIECZNIEJ NAD MORZE – ZOBACZ POSTĘP PRAC NA S3

Related posts

Męski Różaniec w Świnoujściu – 1 czerwca

Ostrzeżenie przed burzami w woj. zachodniopomorskim

Świnoujście. Funkcjonariusze SG na stanowisku. Awaria układu sterowania na jachcie