Sportman doing exercise for biceps with kettlebell

Kettlebell to jeden z najpopularniejszych elementów wyposażenia każdej siłowni i klubu fitness, ale co istotne, również domowych stref ćwiczeń. Nic w tym dziwnego. To uniwersalne akcesorium, które wprawia w ruch dużą liczbę mięśni całego ciała i może stanowić doskonałą bazę do ćwiczeń dla początkujących, średniozaawansowanych, jak również tych najbardziej zaawansowanych. Dla kogo ćwiczenia z wykorzystaniem popularnego kettla będą doskonałym pomysłem? Przekonajmy się.

Kettlebell dla osób dbających o mięśnie grzbietu, brzucha oraz pośladki

Odpowiednio wyważone i zaplanowane ćwiczenia mogą zdziałać prawdziwe cuda, jeśli chodzi o sylwetkę i muskulaturę. I to właśnie nie same ćwiczenia, ale odpowiedni dobór wariantów treningu i urządzeń stanowi klucz do sukcesu. Dlatego też coraz częściej do treningu grzbietu i pośladków wykorzystuje się kettlebell. Dlaczego? Ze względu na specyfikę budowy tego urządzenia. Ciężka kula zakończona charakterystycznym uchwytem stanowi zupełnie inną odmianę obciążenia niż dobrze nam znane hantle. Jest to spowodowane odległością kuli będącej źródłem ciężaru od naszej dłoni. To pozwala nam eksponować wysiłek grzbietu i modelować pośladki, przy zastosowaniu odpowiedniego doboru ćwiczeń. Regularny trening z kettlebell pozwoli nam zadbać o silne plecy, jędrne pośladki, a także brzuch, o ile skoncentrujemy się na wykonywaniu prostych skłonów w odpowiednich proporcjach serii i powtórzeń.

Kettlebell dla osób, które chcą ćwiczyć w domu

Choć teraz jest to temat nieco wyblakły, z pewnością każdy z nas pamięta kontrowersje, jakie niosła za sobą decyzja rządu o zamknięciu siłowni i klubów fitness podczas pandemii koronawirusa. To wtedy coraz więcej osób zdecydowało się zagospodarować trochę przestrzeni domowej na to, by stworzyć miejsce do ćwiczeń. A jak dobrze wiemy, efektywne ćwiczenia powinny być wykonywane z pomocą odpowiednich akcesoriów. 

Kettlebell okazał się jednym z najczęściej wybieranych elementów wyposażenia domowych siłowni. Dlaczego? Ze względu na swój kompaktowy rozmiar i szerokie zastosowanie. Od tego czasu kettlebell to pierwszy zakup każdej osoby, która chce zainwestować pierwsze pieniądze w domową strefę fitness. W praktyce wystarczy kilka wariantów kettli cechujących się różną wagą, odpowiednio zrównoważony plan treningowy i już! Możemy rozpocząć przygodę z trenowaniem sylwetki. 

Kettlebell tylko dla początkujących?

Kettle to zdaniem wielu sprzęt idealny na początek przygody z fitness. Oczywiście nie można odmówić racji twierdzeniu, że za pośrednictwem tych narzędzi będziemy w stanie wdrożyć u siebie dobre praktyki związane z relatywnie prostymi ćwiczeniami. Kettlebell to świetny początek, który pozwoli nam rozruszać się nieco, spróbować kilku efektywnych ćwiczeń ogólnorozwojowych i przygotować bazę pod inne, nieco bardziej zaawansowane ćwiczenia. Zobacz propozycje ćwiczeń z użyciem kettlebella na: https://www.mediaexpert.pl/lp,atlas-cwiczen-kettlebell.

Czy jednak możemy wykluczyć wykorzystanie kettli także u zaawansowanych ćwiczących? W żadnym wypadku. Kettlebell to akcesorium o tak szerokim zastosowaniu, że może być wykorzystane praktycznie przez każdego, bez względu na poziom zaawansowania. Nawet wieloletni bywalcy siłowni z wielkim zaangażowaniem podchodzą do ćwiczeń z kettlem – najczęściej w kontekście regularnych treningów mięśni brzucha, któea odpowiednio trenowane mogą stanowić powód do dumy podczas letniego wypoczynku na plaży.

Świnoujście w  sieci - Obserwuj nas w Google News