Szczecin – Węzeł Łękno – wieści z budowy #

Węzeł Łękno – wieści z budowy #8

Wykonawca inwestycji nie zwalnia tempa. W ostatnich dniach na budowie w ramach robót mostowych wykonano zbrojenie ustroju nośnego oraz betonowanie muru. Przeprowadzono także szereg prac elektrycznych i teletechnicznych.

Na odcinku ulic: Fałata, Kochanowskiego i Al. Wojska Polskiego wykonano kanalizację kablową i studnie do sygnalizacji świetlnej. Na terenie budowy zamontowano także rozdzielnie elektryczne.

Rozpoczęły się też prace wodociągowe oraz działania związane z montażem i czyszczeniem gazociągu na ul. Zaleskiego. Te roboty będą kontynuowane także w najbliższych dniach.

Wykonawca planuje także kolejne działania związane z budową nasypu pod obwodnicę, korytowanie i układanie warstw nawierzchni Al. Wojska Polskiego, ul. Jasienicy i ul. Zaleskiego.

Poniżej linki do nowych filmów z budowy:

O inwestycji
Węzeł Łękno to jedna z największych i ważniejszych do zrealizowania inwestycji drogowych w tej perspektywie unijnej. Projekt obejmuje budowę kolejnego fragmentu tzw. Trasy Średnicowej (od ul. Arkońskiej i Niemierzyńskiej do Alei Wojska Polskiego), przebudowę linii kolejowej biegnącej wzdłuż nowej jezdni oraz budowę poziomowego skrzyżowania przy Alei Wojska Polskiego. Docelowo węzeł pełnić będzie funkcję centrum przesiadkowego dla Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej.

Całkowity koszt prac to ponad 128,9 mln zł. Wykonawcą jest konsorcjum firm: ROVER INFRAESTRUCTURAS S.A.; ROVERPOL SP. Z O.O..

Projekt pn: Budowa zintegrowanego węzła komunikacyjnego Łękno wraz z infrastrukturą na przebiegu Trasy Średnicowej dla obsługi wewnątrz aglomeracji ruchu pasażerskiego w Szczecinie, otrzymał dofinansowanie w ramach Działania 2.2 Zrównoważona multimodalna mobilność miejska i działania adaptacyjne łagodzące zmiany klimatu w ramach Strategii ZIT dla Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego. Wysokość dofinansowania to 73 000 000 zł.

Roboty branży kolejowej objęte zostały dofinansowaniem w ramach projektu „Budowa Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej z wykorzystaniem istniejących odcinków linii kolejowych nr 406, 273, 351” finansowanego z działania 5.2 Rozwój transportu kolejowego poza TEN-T Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014 – 2020. Wartość dofinansowania wynosi 12 832 309 zł.