Świnoujście: Michalska miażdży pseudo ekspertów promowo tunelowych

by Daniel Szysz

Świnoujście: Michalska miażdży pseudo ekspertów promowo tunelowych

Po tym jak prezydent Agatowska nie poradziła sobie z uzyskaniem dofinansowania do przeprawy promowej w Świnoujściu – propagandziści medialni robią co mogą aby poruszyć tematy zastępcze – no cóż, jak się nie umie w biznesach to się pcha w propagandę jak mówią klasycy – co czynią propagandziści miejscy.

Tymczasem Pani Barbara Michalak w jednym ze swoich wystąpień internetowych  miażdży pseudo ekspertów promowo tunelowych

Poczytajcie:
Profesjonalne założenia komunikacyjne zostały zrobione. Niezbędna infrastruktura wybudowana. Dwa promy wyremontowane za duże pieniądze.
Wystarczy sięgnąć do dokumentów, a przede wszystkim podjąć decyzję jako zarządca drogi, czyli wdrożyć docelową organizacje ruchu wg woli prezydenta jako zarządzającego ruchem, lub uwzględnić opinie mieszkańców.
Opcji jest kilka. Na każdą miasto jest przygotowane, a nowe władze muszą się na którąś zdecydować. Szkoda tylko, że ignorują istniejącą dokumentację. Oczywiście mogą nie czytać tych dokumentów, ale w takim razie dobrze aby przedstawiły swój plan w profesjonalny sposób zamiast skupiać się niemal wyłącznie na mało merytorycznej krytyce.
1 – Można oczywiście zostawić w pełni funkcjonujące promy, ale to bardzo dużo kosztuje, utrzymanie promów, ponad 150 osób załogi.
2 – można ograniczyć ilość promów do minimum, ale wówczas trzeba podjąć decyzję, kto nimi przejedzie w pierwszej kolejności w przypadku zamknięcia tunelu. W studium wykonalności dla budowy tunelu miały zostać trzy promy, ok. 80 osób załogi.
Jak to funkcjonuje gdzie indziej? Np. co się dzieje, gdy jest wypadek na autostradzie? Wszyscy czekają. Nikt nie buduje drugiej obok na takie sytuacje.
To jest więc tylko wyłącznie sprawa polityczna, a miała zostać ostatecznie rozstrzygnięta po otwarciu tunelu, aby sprawdzić w praktyce jak działa układ komunikacyjny.
Niestety nikt nie podejmuje tej kluczowej decyzji bo każda ma wady. Stąd lepiej zrobić zasłonę dymną i mieć pretensję czemu poprzednicy tej decyzji nie podjęli. Dla przypomnienia- tunel ruszył w lipcu 2023. W maju 2024 pojawiły się nowe władze. Te kilka miesięcy to nie był wystarczający czas aby podjąć tak kluczowe decyzje, o ile jest się odpowiedzialnym. W części Żegluga zaczęła być restrukturyzowana. Poprzedniemu prezydentowi trudno będzie zarzucić brak odpowiedzialności, choć oczywiście można próbować ale czas ucieka. Kosztem budżetu nas wszystkich i wprowadzania niepokoju wśród mieszkańców.
Tymczasem mieszkańcy muszą usłyszeć argumenty nowych władz za i przeciw każdej z opcji, a dopiero potem wdrażać konkretne rozwiązania. A zaczyna się od tyłu- dyskusja jest o remontach, sprzedaży promów a nie ma żadnej rekomendacji ile ma zostać promów, które i dlaczego taka a nie inna ilość.
A że trzeba remontować Bieliki? Mając na uwadze ich wiek to sprawa dla każdego oczywista. Po prostu należy robić po kolei bo chyba nikt nie zakładał, że wszystko jednocześnie będzie zrobione. Zrobione zostało bardzo dużo.
Barbara Michalska
Drukuj
Nutrition facts: 200 calories 20 grams fat
Rating: 5.0/5
( 1 voted )

Wyłącz blokadę

Prosimy o wyłączenie rozszerzenia AdBlocker w przeglądarkach naszej witryny.