Rozwój Świnoujścia to rozwój portu – Sekta antyporowa dostanie szału

OT Logistics planuje budowę terminala przeładunkowego w Świnoujściu

by Daniel Szysz

Rozwój Świnoujścia to rozwój portu – Sekta antyporowa dostanie szału

OT Logistics planuje budowę terminala przeładunkowego w Świnoujściu

OT Logistics, notowana na GPW spółka z sektora logistyki, ogłosiła plany budowy nowego terminala przeładunkowego i magazynowego produktów ciekłych na Nabrzeżu Górników w porcie w Świnoujściu. Inwestycja ta stanowi kluczowy element strategii rozwoju Grupy OT Logistics do 2026 r. i ma na celu umocnienie pozycji firmy jako uniwersalnego operatora logistycznego w kraju.

Strategiczna Inwestycja dla Bezpieczeństwa Energetycznego

Projekt terminala odpowiada na rosnące zapotrzebowanie na nowoczesne obiekty magazynowe i przeładunkowe w Polsce. Wzrost importu paliw płynnych oraz deficyt dostępnych pojemności magazynowych sprawiają, że budowa terminala jest niezbędna dla poprawy bezpieczeństwa energetycznego kraju. Nowy obiekt umożliwi:

  • Składowanie paliw płynnych,
  • Przeładunek innych produktów ciekłych,
  • Zwiększenie efektywności operacyjnej portu w Świnoujściu.

Perspektywy Finansowania i Realizacji Projektu

Na obecnym etapie priorytetem spółki jest pozyskanie niezbędnych decyzji administracyjnych, które umożliwią rozpoczęcie inwestycji. OT Logistics analizuje różne modele finansowania:

  • Finansowanie kapitałowe – możliwość emisji nowych udziałów lub akcji na poziomie spółki zależnej OT Port Świnoujście lub utworzonej spółki celowej,
  • Finansowanie dłużne – alternatywne źródło pozyskania kapitału,
  • Połączenie obu metod – elastyczne podejście do finansowania inwestycji.

Warto podkreślić, że na chwilę obecną emisja akcji nie jest planowana jako sposób pozyskania środków.

Znaczenie dla Polskiego Rynku Logistycznego

Realizacja terminala w Świnoujściu wpisuje się w szerszy trend modernizacji infrastruktury portowej w Polsce. Inwestycja ta nie tylko zwiększy możliwości przeładunkowe portu, ale także przyczyni się do:

  • Wzmocnienia konkurencyjności polskich portów na arenie międzynarodowej,
  • Poprawy przepływu towarów w regionie,
  • Wsparcia strategicznego bezpieczeństwa energetycznego.

Dzięki tej inwestycji OT Logistics umacnia swoją pozycję na rynku logistycznym, odpowiadając na potrzeby branży oraz wspierając rozwój sektora transportowego w Polsce.

Port w Świnoujściu Nowy terminal
Drukuj
Nutrition facts: 200 calories 20 grams fat
Rating: 5.0/5
( 1 voted )

Wyłącz blokadę

Prosimy o wyłączenie rozszerzenia AdBlocker w przeglądarkach naszej witryny.