Czego prezydent Agatowska znów nie powiedziała na sesji Rady Miasta?
Podczas starannie przygotowanej prezentacji na sesji Rady Miasta Świnoujścia, prezydent Świnoujścia Joanna Agatowska opowiadała o działaniach swojego urzędu z ostatniego miesiąca. Była prezentacja dokonań z minionego miesiąca – ale czegoś zabrakło. Nie po raz pierwszy zapomniano wspomnieć o jednym z istotnych wydatków – tzw. „kosztach propagandowych”.
Spis treści
Koszty na media: kto skorzystał z hojności urzędu?
W październiku z budżetu miasta przeznaczono na media ponad 20 000 złotych. Mimo apeli, prezydent Świnoujścia nie poinformowała o tych wydatkach podczas sesji. Poniżej przedstawiamy listę beneficjentów:
- Twoje Radio
- 2 210,00 zł: kampania reklamowa „Wystawa pupili”
- 3 200,00 zł: promocja „Budżet Obywatelski”
- Telewizja Zachodniopomorska
- 2 214,00 zł: spot promujący „Budżet Obywatelski”
- Kurier Szczeciński
- 3 636,36 zł: publikacje artykułów m.in. „Rada terminalowa już działa”, „50 lat świnoujskiego muzeum”
- iswinoujscie.pl
- 2 613,75 zł: slider promujący lokalne wydarzenia, np. „Świnoujska wystawa pupili 2024”
- TV Słowianin
- 984 zł: program informacyjny „Zapraszamy na sesję”
- 3 540 zł: relacja z sesji/program informacyjny
- Zachodniopomorska TV
- 3 540 zł: relacja z sesji/program informacyjny
- Telewizja Świnoujście/Telewizja Zachodniopomorska
- 2 460,00 zł: obsługa informacyjna Rady Miasta
Czy brak informacji był przypadkowy?
Transparentność- to słowo jest przez nowe władze wypowiadane we wszystkich przypadkach. Szkoda, że pani prezydent Świnoujścia Joanna Agatowska nie zleciła wykonania jednego slajdu więcej. Jedno dodatkowe przejście na slajdzie mogłoby uczynić wydatki pani prezydent bardziej transparentne. Czy jednak wpisanie „wydatków na propagandę” nie komponowałoby się zbyt dobrze z hasłami o pustym budżecie i braku środków?
Mieszkańcy mają prawo do pełnej informacji, szczególnie w sytuacji, gdy w przestrzeni publicznej coraz częściej pojawia się pytanie o zasadność takich wydatków. Czy rzeczywiście miasto nie ma na co lepiej przeznaczyć tych 20 tysięcy złotych? Oczekujemy, że kolejna prezentacja będzie już kompletna – bez przemilczania niewygodnych tematów.
Gdy przypomnicie sobie kto i jak angażował się w ostatniej kampanii wyborczej to zrozumiecie o czym były te wybory !!!
Tylko prawda jest ciekawa