Od 1 listopada nowe opłaty dla przewoźników na autostradach i drogach ekspresowych
Od 1 listopada 2024 roku na przewoźników czeka ważna zmiana w systemie opłat za przejazd autostradami i drogami ekspresowymi w Polsce. System e-TOLL obejmie dodatkowo aż 1,6 tys. kilometrów dróg, w tym odcinki ekspresowe i autostradowe, co oznacza, że łącznie opłatą objętych jest teraz ponad 5 tys. km dróg zarządzanych przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA). – S3 płatne od 1 listopada
Spis treści
ŚWINOUJŚCIE. MARYNARSKA PAMIĘĆ – HOŁD DLA ZMARŁYCH MARYNARZY
Zmiany obejmą również lokalny odcinek trasy S3, co wpłynie na koszty transportu w regionie. Ministerstwo Infrastruktury uspokaja jednak kierowców samochodów osobowych i motocyklistów, informując, że na razie nie planuje wprowadzania opłat dla tych pojazdów na drogach zarządzanych przez GDDKiA.
Nowe odcinki dróg objęte systemem e-TOLL
Rozszerzenie systemu e-TOLL ma na celu zwiększenie wpływów na utrzymanie i modernizację infrastruktury drogowej oraz lepszą kontrolę nad ruchem przewoźników w Polsce. Dzięki najnowszej aktualizacji przewoźnicy będą musieli uiścić opłatę za przejazd wyznaczonymi odcinkami dróg ekspresowych i autostrad na dodatkowych trasach, co wymaga odpowiedniego planowania tras oraz włączenia nowych odcinków do systemu płatności.
S3 płatne od 1 listopada – Jakie są cele i perspektywy rozwoju systemu e-TOLL?
Rozbudowa systemu e-TOLL jest elementem szerszej strategii poprawy jakości infrastruktury drogowej w Polsce oraz monitorowania ruchu drogowego. Docelowo system ma się rozwijać, umożliwiając jeszcze większą automatyzację procesu poboru opłat i dalsze wsparcie dla rozbudowy sieci dróg w Polsce.
Cmentarz po zmroku – #WszystkichŚwiętych
Przewoźnicy powinni przygotować się na nadchodzące zmiany i zadbać o odpowiednie dostosowanie swoich flot do nowego systemu e-TOLL, aby móc sprawnie realizować transport towarów bez ryzyka dodatkowych opłat administracyjnych. Wzrost liczby płatnych odcinków wymaga również odpowiedniej optymalizacji tras przejazdów, co może znacząco wpłynąć na koszty operacyjne firm transportowych.