Działki budowlane na sprzedaż w miejscowości Wicko i Lubin,  gmina Międzyzdroje – zabudowa mieszkaniowa i zabudowa usługowa.

Pierwsze pół roku porty Szczecin i Świnoujście zamykają na plusie

1 comment
Port Świnoujście

Pierwsze pół roku porty Szczecin i Świnoujście zamykają na plusie

Zespół portów Szczecin-Świnoujście podsumowuje wyniki przeładunków za pierwsze pół roku. Te są o blisko trzy i pół proc. lepsze aniżeli w analogicznym czasie ub. roku. Operatorzy portowi w okresie styczeń-czerwiec br. obsłużyli prawie 18,1 mln ton ładunków.

W portach jest więcej węgla (+60 proc.), ładunków z grupy inne masowe (+35,4 proc.), zbóż (+45,3 proc.), paliw (+26,5proc.), w tym LNG (+10,6 proc.) oraz kontenerów (+4,8 proc.).
Port Świnoujście

Foto. Daniel SZYSZ / eswinoujscie.pl / Port Świnoujście

O blisko połowę w porównaniu z zeszłym rokiem spadły przeładunki rud metali. Na minusie jest też drobnica (-9,4 proc.), w tym drobnica promowa (-10,2 proc.).

Zarząd portu prognozuje, że tegoroczne wyniki przeładunkowe powinny przekroczyć wynik wypracowany w 2022 roku. Dla portu Szczecin-Świnoujście rok 2022 był rekordowy pod względem ilości obsłużonych ładunków. Porty osiągnęły wynik blisko 37 mln ton, były tym samym na plusie wobec 2021 o 11 procent. Optymizm wynika z rosnącego potencjału przeładunkowego i zamiany floty statków na większe. Przykładem tego był 10 lipca, w którym odnotowano przeładunki dobowe na niespotykanym dotąd poziomie ponad 200 tys. ton. Tym samym zauważalnie są już skutki pogłębienia toru wodnego Świnoujście – Szczecin do 12,5 metra.

ŚWINOUJŚCIE – PANIE TUSK GDZIE TA BIEDA ??

ZMPSiŚ podejmuje działania ukierunkowane na stały rozwój portów, stwarzając warunki i możliwości do obsługi większej ilości ładunków aniżeli obecnie. Po zakończeniu inwestycji port w Szczecinie zyska nowe i zmodernizowane nabrzeża w rejonie Basenu Kaszubskiego i Kanału Dębickiego, dostosowane parametrami do obsługi większej ilości ładunków aniżeli obecnie. Terminal promowy w Świnoujściu będzie przystosowany do obsługi transportu intermodalnego. Rozbudowywany jest terminal LNG poprzez budowę dodatkowego stanowiska rozładunkowo-załadunkowego do obsługi mniejszych jednostek LNG: gazowców, bunkierek oraz jednostek feederowych. Z kolei za sprawą inwestycji związanych z budową nowej i modernizacją istniejącej infrastruktury technicznej, oba porty będą bardziej przyjazne środowisku. Systematycznej poprawie ulega też infrastruktura dostępowa, w tym drogi i kolej łączące porty z zapleczem.

Przedsięwzięciem, które wpłynie pozytywnie na gospodarkę kraju i regionu oraz dopełni ofertę obu portów będzie z pewnością Głębokowodny Terminal Kontenerowy w Świnoujściu oraz zlokalizowany w świnoujskim porcie terminal instalacyjny do obsługi morskich farm wiatrowych.

(Monika Woźniak-Lewandowska, ZMPSiŚ)

 

POLICJA – KIEROWCA TAXI POD WPŁYWAŁEM NARKOTYKÓW


Świnoujście

Zobacz więcej - Polecamy

1 comment

Butelkomaty na ulicy miasta - Szczecin potrafi - kiedy w Świnoujściu ? - Świnoujście w sieci sie 12, 2023 - 9:01 am

[…] ciągu sześciu miesięcy firma R3 Polska Sp. z o.o. ustawi na terenie Szczecina pięć automatów zwrotnych do przyjmowania butelek z tworzyw […]

Reply

Leave a Comment

1 × 3 =

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

%d

Wyłącz program blokujący reklamy

Używasz programu blokującego reklamy - Wyłącz go jeżeli chcesz odpadać tą witrynę Redakcja Świnoujście w sieci
PGlmcmFtZSBzcmM9Imh0dHBzOi8vd3d3LmZhY2Vib29rLmNvbS9wbHVnaW5zL2xpa2UucGhwP2hyZWY9aHR0cHMlM0ElMkYlMkZ3d3cuZmFjZWJvb2suY29tJTJGZXN3aW5vdWpzY2llJndpZHRoPTQ1MCZsYXlvdXQmYWN0aW9uJnNpemUmc2hhcmU9dHJ1ZSZoZWlnaHQ9MzUmYXBwSWQiIHdpZHRoPSI0NTAiIGhlaWdodD0iMzUiIHN0eWxlPSJib3JkZXI6bm9uZTtvdmVyZmxvdzpoaWRkZW4iIHNjcm9sbGluZz0ibm8iIGZyYW1lYm9yZGVyPSIwIiBhbGxvd2Z1bGxzY3JlZW49InRydWUiIGFsbG93PSJhdXRvcGxheTsgY2xpcGJvYXJkLXdyaXRlOyBlbmNyeXB0ZWQtbWVkaWE7IHBpY3R1cmUtaW4tcGljdHVyZTsgd2ViLXNoYXJlIj48L2lmcmFtZT4=