Jak pozycjonować bloga? 

Z pewnością zdajesz sobie sprawę, że kluczem do sukcesu biznesu w sieci jest strona internetowa. Jednak nawet najbardziej atrakcyjna witryna nie zrealizuje wszystkich celów marketingowych, które możesz osiągnąć, tworząc również firmową bazę wiedzy. O efekty tej formy marketingu treści musisz jednak odpowiednio zadbać, dzięki czemu Twoje blogowe wpisy będą pojawiać się wysoko w wynikach wyszukiwania. Sprawdź więc, jak pozycjonować bloga, aby poprawić pozycję w Google i dotrzeć do większej grupy odbiorców. Zapraszamy do lektury. 

SEO dla blogera, czyli jakie efekty daje pozycjonowanie bloga?

Istnieje wiele narzędzi, dzięki którym możesz rozwinąć swój biznes w sieci. Jak się okazuje, jednym z najskuteczniejszych – obok strony internetowej – jest marketing treści. Dzięki niemu możesz odnotować większe zainteresowanie produktami i usługami Twojej firmy czy zyskać dodatkowy kanał komunikacji z odbiorcami. 

Inwestycja w firmową bazę wiedzy może okazać się kluczowa. Potwierdzają to statystyki – według HubSpot witryny z podpiętym blogiem firmowym mają o 55% więcej odwiedzin niż pozostałe serwisy. Rola wpisów blogowych jest jednak zdecydowanie większa, ponieważ tego typu treści:

  • kreują wizerunek eksperta i autorytetu w sieci, 
  • generują wartościowy ruch na stronie internetowej, 
  • zapewniają nowe linki do firmowej witryny WWW, 
  • angażują odbiorców i pozyskują kolejnych klientów, 
  • promują ofertę i zwiększają rozpoznawalność firmy, 
  • edukują odwiedzających i budują społeczność wokół marki.   

Aby jednak blog firmowy mógł zwiększyć potencjał SEO strony internetowej, to musi być prawidłowo zoptymalizowany. Zadbaj więc o jego pozycjonowanie. Pamiętaj przy tym, że baza wiedzy wspiera działania pozycjonerów poprzez:

  1. nowe podstrony, które stanowią kolejne źródło ruchu w witrynie,
  2. wydłużony czas spędzany przez użytkowników na stronie (co doceniają algorytmy), 
  3. precyzyjne odpowiedzi na popularne oraz bardziej szczegółowe zapytania internautów,
  4. wysokiej jakości wewnętrzny profil linkowy w ramach optymalizacji prowadzonej w serwisie.  

Pozycjonowanie bloga przyniesie Ci wiele korzyści – od budowy wizerunku marki, przez poprawę widoczność w sieci, po maksymalizację sprzedaży. Czytaj dalej, by dowiedzieć się, jak poprawić pozycję w Google dzięki skutecznej optymalizacji SEO.  

Jak pozycjonować bloga? 7 kroków do skutecznej optymalizacji SEO

Wzmożona konkurencja oraz duża liczba firm, które stawiają na marketing treści, sprawia, że coraz trudniejsze staje się dla blogerów uzyskanie wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania. Wszystko dlatego, że algorytmy Google stały się dużo bardziej wymagające wobec publikowanych przez twórców materiałów. Jak więc zagwarantować sobie lepszy ranking w wyszukiwarce? Poznaj wskazówki, jak pozycjonować bloga. 

  1. Zadbaj o doświadczenie użytkownika 

Zanim przejdziemy do kwestii związanych z optymalizacją treści, to na początku warto zadbać o kilka kwestii technicznych. W ramach optymalizacji musisz dostosować bloga do kluczowych czynników rankingowych. Jedną z najbardziej istotnych aktualizacji jest Core Web Vitals. Zaproponowane przez Google wskaźniki dotyczą stabilności wizualnej (w kontekście zmian układu witryny), interaktywności (opóźnienie przy pierwszym działaniu) i szybkości ładowania.

Głównym celem wspomnianych czynników jest określenie, czy strona jest z punktu widzenia odbiorcy wygodna w użytkowaniu. W ramach pozycjonowania zwiększ więc wydajność bloga. Pamiętaj, że niezwykle ważny jest pod tym względem wybór hostingu – wolne serwery mogą negatywnie wpłynąć na prędkość ładowania. 

  1. Wybierz odpowiedni hosting i miejsce dla bloga

W ramach optymalizacji musisz pamiętać również o odpowiednim miejscu dla bloga – wielu programistów twierdzi, że najlepiej umieścić go w katalogu. Możesz wybrać również subdomenę lub osobną domenę. Kolejną ważną decyzją jest też inwestycja w odpowiedni CMS, czyli system zarządzania treścią. Postaw na popularne opcje np. WordPress, Joomla czy Drupal. 

  1. Przeprowadź audyt SEO bloga

Trudno wyobrazić sobie pozycjonowanie bloga bez audytu SEO. Popularne narzędzie, które wykorzystuje się również do ustalenia kondycji stron internetowych, pozwala poznać błędy utrudniające indeksację i zdobycie wysokiej pozycji w Google. 

W ramach audytu przeprowadza się analizę techniczną, która ocenia np. wydajność oraz unikalność witryny i jej dostosowanie do urządzeń mobilnych, potencjał zawartości, problemy z serwerem, bezpieczeństwo czy profil linkowy. 

Dla lepszych wyników możesz też przeanalizować opublikowane już treści – sprawdź, czy są aktualne, czytelne, kompletne i ciekawie napisane. Pamiętaj, że wpisy powinny mieć również odpowiednią długość i opierać się na wiarygodnych źródłach. 

  1. Publikuj systematycznie

Zarówno z punktu widzenia wyszukiwarki, jak i potencjalnych czytelników systematyczność publikacji jest niezwykle ważna. Internauci zainteresowani wcześniejszymi treściami na blogu, będą chętniej poszukiwać nowych materiałów i mogą w ten sposób stać się stałymi odbiorcami. Algorytmy Google uznają zaś aktualizowane blogi za bardziej wartościowe i umieszczają je wyżej w wynikach wyszukiwania. 

  1. Dobierz odpowiednie frazy kluczowe

Zastanawiasz się, jak skutecznie pozycjonować bloga? W takim razie musisz zadbać o właściwy dobór słów kluczowych. To właśnie odpowiednio wykorzystane frazy mogą wpłynąć na pozyskanie wartościowego ruchu organicznego (bezpłatnego) i w konsekwencji większe zainteresowanie produktami czy usługami Twojej firmy.  

Chcesz osiągnąć sukces w wynikach wyszukiwania? Dowiedz się, czego w wyszukiwarce poszukają użytkownicy, którzy mogą być zainteresowani Twoją ofertą. Aby poznać popularne zapytania, wykorzystaj takie narzędzia jak np. Google Search Console czy Senuto. Tylko wpis blogowy, który pojawi się wysoko w Google, może ściągnąć do witryny zadowalający ruch.    

Jak już wspomnieliśmy, dzięki właściwej optymalizacji bloga możesz skuteczniej odpowiadać na zapytania odbiorców. Musisz jednak w tym celu wykorzystać poza frazami ogólnymi również te bardziej szczegółowe – zwane long tail (np. „jak tworzyć teksty”). Słowa kluczowe stosuj w treściach, nagłówkach, meta tagach i odnośnikach.   

  1. Twórz wysokiej jakości wpisy blogowe zgodne ze standardami

Na pewno nie zaskoczy Cię stwierdzenie, że to właśnie treść ma ogromne znaczenie w pozycjonowaniu bloga. Jeśli chcesz zyskać lepszy ranking, to musisz zadbać o SEO copywriting, którego podstawą są merytoryczne, unikalne, nasycone frazami teksty, które angażują odbiorców, wyczerpują temat i są zgodne z wytycznymi wyszukiwarki.  

Dlatego też przy tworzeniu wpisów na bloga, kieruj się następującymi zasadami: 

  • dobierz odpowiednie słowa kluczowe do poruszanego tematu, 
  • unikaj duplikatów treści, stawiaj na unikalność i aktualizuj publikacje, 
  • zadbaj o czytelną, przejrzystą i atrakcyjną dla czytelników formę, 
  • stosuj właściwą hierarchię nagłówków oraz budzące zainteresowanie tytuły, 
  • zostań ekspertem w branży poprzez wyczerpujące temat i wypełnione fachową wiedzą wpisy,
  • wykorzystuj zoptymalizowane materiały wizualne w treści np. grafiki i wideo,  
  • pisz konkretnie, rzeczowo, prostym językiem korzyści i wystrzegaj się błędów,
  • twórz odpowiednie meta dane (tytuły i opisy dla wyszukiwarki), 
  • unikaj obszernych bloków tekstu i zadbaj o właściwą strukturę poprzez listy czy wyboldowania, 
  • postaw na prawidłowe linkowanie wewnętrzne pomiędzy blogowymi artykułami. 
  1. Zoptymalizuj bloga pod względem technicznym

Treść na blogu to nie wszystko. Jest jeszcze bowiem kilka elementów technicznych, o których musisz pamiętać, aby poprawić pozycjonowanie. Zadbaj przede wszystkim o czytelny i prosty kod bez błędów. Warto również postawić na lekki szablon, który będzie się bezproblemowo ładował oraz przyjazny adres URL. Niezbędnym krokiem będzie optymalizacja grafik poprzez dodanie do nich tekstów alternatywnych (atrybutu ALT). 

Poza prawidłowym linkowaniem wewnętrznym – o które musisz zadbać – istotne będzie również promowanie wpisów blogowych na zewnątrz. W tym celu możesz publikować gościnnie na powiązanych tematycznie serwisach czy zintegrować swojego bloga z prowadzonymi mediami społecznościowymi.     

Pozycjonowanie bloga z WeNet – dlaczego warto? 

Jak już wiesz, blogowanie może przynieść wiele korzyści. Szczególnie jeśli masz doświadczenie, wiedzę i czas, aby skutecznie optymalizować swojego bloga. Na szczęście możesz zaufać w tej kwestii specjalistom, gdy Ty zajmiesz się tym, co robisz najlepiej – rozwojem swojej firmy. Wybierz więc najskuteczniejsze rozwiązanie na rynku i powierz optymalizację doradcom internetowym.

WeNet zapewnia bogatą ofertę bez względu na to, czy zdecydujesz się na pozycjonowanie e-commerce, bloga czy strony WWW. Specjaliści SEO gwarantują długotrwałe efekty: 

  1. wartościowy ruch w witrynie, 
  2. wzrost rozpoznawalności marki, 
  3. więcej zainteresowanych klientów, 
  4. zysk i oszczędność dla firmy. 

W ramach pakietu dopasowanego do potrzeb Twojego biznesu otrzymasz: audyt SEO, optymalizację techniczną i optymalizację treści, content marketing, link building oraz wyniki prowadzonych działań. 

Poznaj więcej szczegółów na temat oferty SEO. Zamów darmową konsultację i przekonaj się, co doradcy internetowi mogą zrobić dla Ciebie, aby wzmocnić pozycjonowanie Twojego bloga.    

  

  

Świnoujście w  sieci - Obserwuj nas w Google News