Ograniczanie spożycia cukru to dobry pomysł, ale poskromienie apetytu na słodycze może być niezwykle trudnym zadaniem. Być może wyeliminowałeś już cukry przetworzone, ale nie zdawałeś sobie sprawy, jak dużo cukru zawierają owoce.

 Może cierpisz na cukrzycę i chcesz wiedzieć, które owoce będą miały najmniejszy wpływ na poziom cukru we krwi.

Owoce zawierają wiele innych zdrowych składników odżywczych, ale niektóre z nich zawierają więcej cukru niż inne. Dowiedz się, które owoce mają najmniejszą zawartość cukru, abyś mógł zaspokoić swój apetyt na słodycze bez rozbijania banku cukru.

Cytryny (i limonki)

Zawierające dużo witaminy C cytryny i ich zielone limonki są dość kwaśnymi owocami. Nie zawierają dużo cukru (tylko gram lub dwa na cytrynę lub limonkę) i są idealnym dodatkiem do szklanki wody, który pomoże Ci ograniczyć apetyt.

Maliny i truskawki

Maliny zawierają tylko 5 gramów cukru (trochę więcej niż łyżeczka) na filiżankę i mnóstwo błonnika, który pomoże Ci się nasycić. Truskawki mają zaskakująco niską zawartość cukru, biorąc pod uwagę ich słodki i pyszny smak. Jedna filiżanka surowych truskawek zawiera około 7 gramów cukru i ponad 100 procent zalecanej dziennej dawki witaminy C.

Grejpfrut

Kolejnym owocem cytrusowym, który znalazł się na liście, jest grejpfrut. Choć grejpfruty z pewnością nie są tak słodkie jak winogrona, stanowią doskonałe śniadanie – w połowie średniej wielkości grejpfruta znajduje się tylko 9 gramów cukru. Więcej szczegółów na topsuplementy.com , encyklopedia wiedzy o zdrowiu.

Awokado

Chociaż awokado nie jest pierwszą rzeczą, która przychodzi ci do głowy, kiedy myślisz o owocach, to jednak są to owoce, które mają naturalnie niską zawartość cukru. Całe surowe awokado zawiera tylko około jednego grama cukru. Awokado ma za to dużo zdrowych tłuszczów, które pomogą Ci utrzymać sytość.

Arbuz

Arbuzy to kultowe owoce lata. Może się wydawać, że są smakołykiem, ale mają niską zawartość cukru. Cały kubek pokrojonego w kostkę arbuza ma mniej niż 10 gramów cukru. Dodatkową zaletą arbuza jest to, że jest świetnym źródłem żelaza i dodatków gasi pragnienie.

Pomarańcze

Pomarańcze to kolejny świetny sposób na słodką przekąskę bez kalorii i cukru, a jednocześnie na zwiększenie ilości witaminy C. Typowa pomarańcza ma około 12 gramów cukru na owoc i mniej niż 70 kalorii.

Brzoskwinie

Brzoskwinie mogą być niezwykle słodkie, ale przy zawartości mniej niż 13 gramów cukru w średniej wielkości owocu, nadal można je uznać za owoce o niskiej zawartości cukru.

Oczywiście wszystkie owoce zawierają o wiele więcej witamin, minerałów i błonnika niż przetworzone przekąski z cukrem. Pokarmy o dużej zawartości błonnika spowalniają trawienie, co oznacza, że poziom cukru we krwi nie wzrośnie tak szybko po zjedzeniu owoców. Jak w przypadku większości rzeczy w życiu, kluczem jest umiar.

Świnoujście w  sieci - Obserwuj nas w Google News