Świnoujście: Karsibór. Nową ulicą można już przejechać.

Karsibór. Nową ulicą można już przejechać.

W Karsiborze trwają ostatnie prace przy przebudowie ulicy 1 Maja oraz budowie ciągu pieszo – rowerowego. Ta ważna drogowa inwestycja nie tylko poprawiła bezpieczeństwo ruchu, ale bardzo pozytywnie wpłynęła na estetykę przestrzeni publicznej tej części naszego miasta.

Ulica, chodniki i droga dla rowerów są już przejezdne. Wykonawca firma Met – Instal z Miękowa koło Goleniowa zapewnia, że w przyszłym tygodniu zakończy ostatnie już prace, nasadzi zieleń i przekaże dokumentację niezbędną do rozpoczęcia odbioru tej inwestycji.

To największa drogowa inwestycja w Karsiborze. W sumie przebudowano niemal 2,9 km drogi. Po obu stronach są chodniki dla pieszych, których wcześniej nie było. Ten od strony południowej ma 1,5 metra szerokości, a od strony północnej 2 metry.

Wzdłuż jezdni powstała także droga dla rowerzystów o szerokość 2,5 metra, której wcześniej także nie było. Z uwagi na cenne gatunkowo drzewa, które rosną na znacznej długości ulicy (Aleja Dębowa) prace budowlane prowadzone były pod nadzorem przyrodniczym, który pilnował, aby nie doszło do ich uszkodzeń. W jednym przypadku, aby uchronić dąb przed upadkiem, wykonawca specjalną palisadą wzmocnił skarpę, na której rośnie to drzewo.

Dzięki inwestycji Karsibór otworzył się na wodę. Likwidacja tzw. rybaczówek (budek wędkarzy) odsłoniła piękny widok na wody Starej Świny, jej wysepki i dalej aż po Lubin. Można go podziwiać nie tylko z ulicy 1 Maja, ale także deptaka, który powstał w miejscu „rybaczówek”.

Przebudowa ulicy 1 Maja i budowa ciągu pieszo – rowerowego jest dofinansowana w kwocie niemal 13 mln złotych z Funduszu Dróg Samorządowych oraz Rządowego Funduszu Inwestycji Lokalnych w kwocie ponad 7 mln zł. Całkowity koszt to prawie 37 mln złotych.

BIK UM Świnoujście

 

 

Related posts

Świnoujście. Czy wygaszona Radna Koalicji Obywatelskiej Pani Rachtan zwróci dietę radnej.

Świnoujście. Prognoza pogody na dziś

Świnoujście. Dlaczego Prezydent “elekt” Agatowska milczy o Terminalu kontenerowym