Tunel w Świnoujściu – JUŻ JUTRO. WSZYSTKO O TUNELU. KAŻDY MOŻE WZIĄĆ UDZIAŁ.

JUŻ JUTRO. WSZYSTKO O TUNELU. KAŻDY MOŻE WZIĄĆ UDZIAŁ. Foto UM

JUŻ JUTRO. WSZYSTKO O TUNELU. KAŻDY MOŻE WZIĄĆ UDZIAŁ.

Jaka będzie rola i znaczenie tunelu pod Świną w rozwoju naszego regionu? Na jakie wyzwania natrafiono podczas jego realizacji? Dlaczego wybrano metodę wiercenia maszyną TBM, a także wiele innych tunelowych tajemnic odkryją już 7 kwietnia specjaliści i inżynierowie podczas sympozjum naukowego poświęconego budowie tunelu pod Świną.

Za pośrednictwem internetu w wydarzeniu może wziąć udział każdy zainteresowany budową tunelu pod Świną. Wystarczy zarejestrować się na stronie https://akademia.inzynieria.com/course/sympozjum-swinoujscie2022

7-8 kwietnia inżynierowie i studenci budownictwa z całej Polski spotkają się w Świnoujściu na sympozjum poświęconym budowie tunelu pomiędzy wyspani Uznam i Wolin.

Podobne spotkania odbywają się zawsze przy okazji kluczowych inwestycji. W Polsce od kilku lat obserwujemy wzrost budownictwa tunelowego. Coraz więcej takich inwestycji realizowanych jest w technologii TBM.

Tak było w przypadku podwodnego tunelu dla linii metra w Warszawie, przesyłowego ścieków sanitarnych do oczyszczalni ścieków „Czajka” pod Wisłą w Warszawie, tunelu pod Martwą Wisłą w Gdańsku. A teraz tunelu pomiędzy wyspami Uznam i Wolin w Świnoujściu.

– Każda z tych inwestycji to nowe doświadczenia i wyzwania, z którymi trzeba się zmierzyć – mówi I Zastępca Prezydenta Świnoujścia Barbara Michalska. – Sympozja, także to nasze w Świnoujściu, służą przybliżeniu szczegółów, całego procesu inwestycyjnego oraz dzieleniu się zdobytymi doświadczeniami ze specjalistami z zakresu budownictwa.

Przedstawiciele wykonawcy konsorcjum firm PORR/Gülermak opowiedzą ze szczegółami o parametrach eksploatacyjnych i konstrukcyjnych oraz technologii wykonania tunelu, a także m.in. produkcji prefabrykatów wykorzystanych do budowy tunelu, projektowaniu i realizacji dróg dojazdowych, doborze maszyny drążącej TBM, warunkach geologiczno – inżynierskich, z jakimi musieli zmierzyć przy tej inwestycji i wyzwaniami związanymi z wykonaniem wyjść ewakuacyjnych.

Na zdjęciu elementy konstrukcji pod jezdnię. Na wierzchu będzie jeszcze wylewana żelbetowa płyta, kładziona izolacja, a potem asfalt.

Świnoujski podwodny tunel będzie najdłuższym w Polsce zrealizowanym w technologii TBM. Wraz z drogami dojazdowymi będzie miał 3,2 km, a część drążona w technologii TBM – 1760 metrów.

Głównym Inwestorem jest Gmina Miasto Świnoujście. Inwestorem Zastępczym Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział Szczecin. Wykonawcą – konsorcjum PORR/Gülermak. Nadzór nad projektem pełni SWECO/Lafrentz. Koszt inwestycji to ponad 900 mln złotych, z czego aż 85 procent pochodzi z Unii Europejskiej. Resztę dokłada Gmina Miasto Świnoujście ze swojego budżetu.

BIK UM Świnoujście

Related posts

Świnoujście. Wydalonego ze Szwecji polaka zatrzymała świnoujska Straż Graniczna

Prognoza pogody dla Świnoujścia na 16 kwietnia 2024 r – Będzie padał deszcz

Świnoujście. Czy 2 maja na latarni morskiej w Świnoujściu załopocze BIAŁO-CZERWONA ??