Choszczno – Szpital w Choszcznie wysyła SMS z przypomnieniem o wizycie lekarskiej

Szpital w Choszcznie wysyła SMS z przypomnieniem o wizycie lekarskiej

Szpital Powiatowy w Choszcznie uruchomił system powiadamiania SMS o nadchodzących terminach wizyt u lekarzy specjalistów. To ogromne ułatwienie dla Pacjentów, którzy już od kilkunastu dni otrzymują specjalne wiadomości z przypomnieniem. Jest to także skuteczna i przede wszystkim wygodna forma kontaktu na linii pacjent – poradnia. Z kolei dla placówki wdrożenie takiego rozwiązania oznacza zmniejszenie liczby niezrealizowanych wizyt, które przepadają w sytuacji, gdy Pacjent nie zjawia się w umówionym terminie.

Choszczeńska placówka stale podejmuje działania na rzecz poprawy jakości udzielanych świadczeń zdrowotnych i wprowadza nowe udogodnienia dla Pacjentów. Teraz szpital wkroczył w nowy etap informatyzacji i z początkiem marca uruchomił system powiadamiania SMS o zaplanowanych wizytach lekarskich. Nowe narzędzie polega na tym, że każdy Pacjent, który zarejestrowany jest do jednej z 11 Poradni Specjalistycznych przy Szpitalu Powiatowym w Choszcznie, otrzymuje SMS z przypomnieniem o zbliżającym się terminie planowanej wizyty. Wiadomość rozsyłana jest na dzień przed umówionym terminem. W treści SMS-a znajduje się data i nazwa Poradni, w której ma obyć się wizyta. Podany jest także numer telefonu, pod którym należy się skontaktować, aby odwołać wizytę. Wdrożenie tego rozwiązania to inicjatywa Dyrektora SPZOZ w Choszcznie Stanisława Gacka

– Jednym z kluczowych elementów działalności Szpitala Powiatowego w Choszcznie i przyszpitalnych Poradni jest profesjonalna obsługa Pacjenta. Uruchomienie systemu SMS wspomaga personel w realizacji tego ważnego celu i już teraz zapewnia skuteczny kontakt z Pacjentami. Otrzymujemy informacje, że Pacjenci bardzo cenią sobie to rozwiązanie – mówi Stanisław Gacek, Dyrektora SPZOZ w Choszcznie i dodaje: – Naszą intencją we wdrożeniu systemu było także zmniejszenie liczby tzw. pustych wizyt, czyli takich na które Pacjent z różnych powodów nie przyszedł i nie powiadomił o tym Poradni. Taki termin po prostu przepada i kolejny Pacjent nie może z niego skorzystać.

Uruchomienie powiadomień o konsultacjach jest pierwszym etapem prac, a system w przyszłości będzie rozszerzany o nowe funkcje, takie jak m.in. możliwość odwołania wizyty lub zmianę terminu przez SMS.

– Z satysfakcją obserwuję rozwój Szpitala Powiatowego w Choszcznie i wspieram realizację kolejnych inicjatyw z myślą o Pacjentach – mieszkańcach powiatu. Wdrożenie systemu, który przypomina o zaplanowanej wizycie u lekarza, sprzyja komfortowi i wygodzie Pacjentów, ale i plasuje nasz szpital wśród nowoczesnych placówek medycznych o wysokich standardach obsługi – wskazuje Starosta Choszczeński Wioletta Kaszak.

Korzyści dla Pacjentów i usprawnienie pracy Poradni – zminimalizowanie „pustych wizyt”

System SMS to duże ułatwienie dla Pacjentów. Otrzymując bezpośrednie przypomnienie o planowanej wizycie, można uniknąć ewentualnej pomyłki w dacie i godzinie wizyty. Co ważne, tego typu wiadomości, są również niezwykle pomocne także w przypadku Pacjentów, którzy zapominają o konsultacji lub tych zwyczajnie zapracowanych. Jak wynika z analiz Szpitala Powiatowego w Choszcznie już po pierwszych 3 tygodniach funkcjonowania systemu SMS o ponad 15% zmniejszyła się liczba niezrealizowanych wizyt. Niestety, przez nieodwołane konsultacje, a co za tym idzie marnujące się terminy, wydłuża się czas oczekiwania do lekarzy specjalistów. System SMS ma za zadanie minimalizować straty powodowane nieobecnościami Pacjentów na umówionych wizytach, usprawnić system obsługi i pozwolić kolejnym oczekującym Pacjentom na skorzystanie ze wcześniejszego terminu. Dzięki automatycznej wysyłce wiadomości, połączonej z systemem rejestracji, personel nie musi także dzwonić bezpośrednio do zapisanych na dany dzień osób.

Kontakt z Poradnią i bezpieczeństwo danych

Każdy Pacjent zarejestrowany w jednej ze specjalistycznych Poradni przy Szpitalu w Choszcznie udostępnia swój numer telefonu oraz wyraża zgodę na jego przetwarzanie. Teraz dzięki temu może otrzymywać także powiadomienia SMS. W każdej chwili Pacjent może także zrezygnować z udostępnienia swojego numeru. Fakt ten należy zgłosić w rejestracji Poradni. Wdrożenie projektu powiadamiania SMS w choszczeńskiej placówce składało się z kilku etapów. Konieczne było przystosowanie systemów informatycznych placówki oraz powiązanie narzędzia z bazami danych Pacjentów. Niezbędnym etapem była także realizacja testów systemu, które sprawdzały zabezpieczenie informacji. System działa zgodnie z przepisami o ochronie danych osobowych i RODO oraz zapewnia pełne bezpieczeństwo w przepływie danych. Projekt wdrożenia powiadomień SMS w Szpitalu w Choszcznie wraz to koszt ponad 18 tys. złotych.

SMS od Poradni może odczytać 99% Pacjentów

Ważnym aspektem uruchomienia systemu SMS jest także jego dostępność dla osób starszych. Seniorzy zdecydowanie rzadziej korzystają ze smartfonów połączonych z siecią, ale wielu z nich bez problemu obsługuje podstawowe telefony komórkowe i odbiera SMS. Wiadomości SMS są więc bardzo skutecznym narzędziem komunikacji. Według dostępnych danych z badań nad tą formą komunikacji – prawie 99% wiadomości SMS jest odczytywanych przez odbiorców. Przeważająca większość adresatów sprawdza wiadomość już w ciągu 3 pierwszych minut od jej otrzymania. To z kolei świadczy o tym, że ryzyko przegapienia przez Pacjenta informacji o zbliżającej się wizycie u specjalisty jest minimalne.

Related posts

Choszczno. Protest rolników

KOLEJNY WYPADKOWY DZIEŃ

Zaginął Daniel Rembiszewski – Policja prosi o pomoc