Co to jest on-page SEO?

Co to jest on-page SEO?

Optymalizacja on-page to jeden z filarów pozycjonowania strony internetowej. Skupia się na optymalizacji takich elementów strony jak wyeliminowanie błędów technicznych i odpowiednie nasycenie treści wyrażeniami kluczowymi. Z tego artykułu dowiesz się, jakie konkretnie działania warto wykonać w celu zapewnienia możliwie najlepszej widoczności witrynie. 

Czym jest SEO?

Przypomnijmy najpierw, czym jest SEO. Z angielskiego SEO (Search Engine Optimization) to optymalizacja stron pod wyszukiwarki internetowe. Celem jest osiągnięcie jak najwyższych pozycji w wyszukiwarce, a to z kolei ma się przyczynić do zwiększenia ruchu na stronie oraz wzrostu konwersji. Terminy: SEO i pozycjonowanie stron internetowych są używane wymiennie.

SEO i PPC (z ang. Pay Per Click) wchodzą w skład SEM (z ang. Search Engine Marketing), które tłumaczy się jako marketing internetowy w wyszukiwarkach.

Wyróżnia się trzy grupy elementów, które maja wpływ na naturalne wyniki w wyszukiwarce. Należą do nich:

  • czynniki on-page (on-site), czyli związane ze stroną internetową,
  • czynniki off-page (off-site), czyli spoza serwisu,
  • UX – parametry odpowiadające za użyteczność z punktu widzenia internautów.

Jako że na działania obrębie witryny mamy największy wpływ, sprawdźmy, co zrobić, by osiągnąć satysfakcjonującą widoczność w bezpłatnych wynikach Google.

Najważniejsze działania on-page

Wracając do działań mających wpływ na pozycjonowanie strony www prowadzonych w obrębie strony, na pewno warto skupić się na takich czynnikach jak:

  • Optymalizacja treści – teksty na stronie muszą być przede wszystkim atrakcyjne dla użytkowników. Mają być angażujące i merytoryczne, a ich rolą jest budowanie pozycji eksperta w branży. Z punktu widzenia SEO teksty muszą być odpowiednio nasycone słowami kluczowymi, czytelne i poprawne językowo.
  • Opis strony (meta description) – interesujący meta description skutecznie wyróżni stronę od naszej konkurencji i sprawi, że link do witryny będzie chętnie klikany.
  • Prawidłowy title tag – to źródło informacji dla użytkowników i wyszukiwarki na temat tego, o czym jest dana strona. Powinien zawierać najważniejsze wyrażenie kluczowe.
  • Linkowanie wewnętrzne – umożliwia dotarcie robotom Google do wszystkich podstron serwisu. Dzięki temu wyszukiwarka lepiej rozumie stronę i wyżej ją ocenia.
  • Dostosowanie do urządzeń mobilnych – większość z nas przegląda strony i dokonuje zakupów przez smartfony. Pozycjonowanie sklepów internetowych bez strony responsywnej praktycznie nie ma sensu.
  • Szybkość strony – nic bardziej nie denerwuje klientów e-commerce niż długo ładująca się strona. Jeżeli jej szybkość nie jest zoptymalizowana, internauta ją opuści.
  • Optymalizacja grafik na stronie – opisanie zdjęcia za pomocą fraz pomoże robotom Google dowiedzieć się, co zawierają.
  • Więcej na https://www.sempire.pl/pozycjonowanie.html

Optymalizacja on-page się opłaca

Działania wykonywane w ramach optymalizacji on-page mają pozytywny wpływ na ranking strony w wyszukiwarce Google. To z kolei przekłada się na wzrost zainteresowania ofertą. Działania promocyjne, a w szczególności pozycjonowanie strony w Google, są konieczne, by zdobywać nowych klientów i osiągać założone cele. Dotyczy to wszystkich przedsiębiorców, niezależnie od skali biznesu. Dla firm działających z myślą o okolicznych klientach, zalecane jest pozycjonowanie lokalne. Dla sklepów i firm o zasięgu krajowym – pozycjonowanie ogólne. 

Agencja SEO przygotuje skuteczną strategię

Aby osiągnąć sukces w pozycjonowaniu strony, należy oprzeć działania o dobrze przygotowaną strategię. Uwzględnia ona działania on-page, off-page oraz analitykę. Skuteczne pozycjonowanie to suma wieloletnich doświadczeń, wiedzy oraz dostępu do specjalistycznych narzędzi. Dlatego takie działania powinna przeprowadzać agencja SEO – firma zajmująca się reklamą w Internecie. Doświadczona agencja zajmująca się reklamą w Google jak SEMPIRE stworzy plan działań i wdroży je w życie, by uzyskać wysokie pozycje witryny. To z kolei ma wpływ na ruch i liczbę konwersji, zatem powinno przełożyć się na zysk. Reklama w Internecie prowadzona przez profesjonalną agencję, która wie, co to optymalizacja stron pod wyszukiwarki internetowe, to mądre posunięcie.

Related posts

Co to jest SEM i jak to działa?

Najważniejsze 5 zasad projektowania strategii SEO

Jakie damskie klapki są modne w 2022 roku?