Pozycjonowanie strony – kluczowe elementy SEO

 

Pozycjonowanie strony – kluczowe elementy SEO

Efektywne pozycjonowanie stron internetowych to przede wszystkim ich odpowiednia optymalizacja pod kątem SEO. Skrót powstały od słów Search Engine Optimization określa pojęcie, które ma kluczowe znaczenie dla poprawy pozycji witryny w wynikach wyszukiwania. To natomiast bezpośrednio przekłada się na jej większą oglądalność, a więc i wzrost zysków z prowadzenia biznesu. Jednak aby działania przyniosły oczekiwane efekty, trzeba najpierw zadbać o pewne czynniki. O czym dokładnie mowa?

Jednym z istotnych aspektów mających wpływ na efektywność pozycjonowania stron jest znajdująca się na nich treść. Warto pamiętać o tym, by była ona:

  • odpowiednio sformatowana,
  • unikalna,
  • poprawnie nasycona frazami kluczowymi,
  • urozmaicona.

Jeśli treść na stronie jest długa, koniecznie należy zadbać o jej prawidłowe formatowanie, przede wszystkim poprzez dzielenie na akapity, dodawanie śródtytułów oraz list wypunktowanych. Tak podzielona treść wygląda atrakcyjniej i zachęca do czytania. Jednocześnie pomaga ona w budowaniu pozytywnego wizerunku marki.

Treść na stronie musi być również ciekawa, oryginalna i unikalna. Należy unikać kopiowania materiałów z innych źródeł – blogów, serwisów społecznościowych, sklepów internetowych itp. Jeśli nie jesteś pewny, czy content znajdujący się na Twojej witrynie ma te cechy, możesz skorzystać z praktycznych narzędzi, które pomogą Ci to sprawdzić – na przykład Copyspace.

Prezentując produkty czy usługi w serwisie www, zadbaj o ich wyczerpujący i konkretny opis. Zamiast krótkich zdań staraj się szczegółowo omówić najważniejsze cechy produktu czy też zalety wybranej usługi. Takie teksty będą dla czytelników znacznie ciekawsze, natomiast dla robotów wyszukiwarek – o wiele bardziej wartościowe.

Kolejny ważny czynnik w pozycjonowaniu strony to odpowiednio dobrane słowa kluczowe, zwane inaczej frazami. Są to określenia, które skrótowo opisują zawartość serwisu www – użytkownicy internetu wpisują je do wyszukiwarki, aby znaleźć konkretne informacje, produkty czy usługi. Ważne jest to, aby brzmiały naturalnie, a więc były odpowiednio wkomponowane w treści znajdujące się na witrynie. Unikaj jednak nadmiernego i nieuzasadnionego wplatania ich w tekst.

Zadbaj także o to, by treść dostępna pod Twoim adresem www była urozmaicona – pomogą w tym pasujące do tekstu grafiki i ilustracje, a także pogrubienia, kursywa czy wyliczenia/wypunktowania zastosowane w tekście.

Tytuły stron i meta description

W pozycjonowaniu stron istotny jest także odpowiedni tytuł. To właśnie on jest wyświetlany w wynikach wyszukiwania i pozwala na ocenę tematyki danej witryny. Tytuł nie powinien być zbyt długi (maksymalnie 55 znaków) i warto umieścić w nim słowo kluczowe. Pod tytułem i adresem URL wyświetlany jest zawsze meta description, czyli krótki opis. Biorąc pod uwagę inne czynniki, ten nie ma dużego wpływu na pozycjonowanie, jednak ma znaczenie w innej kwestii. Ciekawy, przyciągający wzrok opis może bowiem sprawić, że witrynę odwiedzi znacznie więcej internautów, nawet jeśli nie będzie ona na najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwania.

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na ten temat, zajrzyj pod adres: https://www.grupa-tense.pl/pozycjonowanie/szczecin/.

Grafiki i ilustracje na stronie

Jak już wcześniej wspomnieliśmy, treść na stronie powinna być ciekawa i urozmaicona, między innymi odpowiednio dobranymi, dopasowanymi do tekstu grafikami. Wybierając zdjęcia, należy zadbać o ich prawidłową kompresję, dzięki której nie pogorszy się czas ładowania witryny. Badania pokazują, że zbyt długi czas oczekiwania skutecznie zniechęca użytkowników do ponownego jej odwiedzenia.

Adres URL i linkowanie

Bardzo ważnym czynnikiem wpływającym na pozycjonowanie strony jest adres URL. Powinien on jak najlepiej opisywać ofertę firmy lub zawartość witryny. Nie może być zbyt długi, a do tego nie powinien również zawierać znaków specjalnych, takich jak: &, %, $.

Istotnym aspektem związanym z optymalizacją SEO jest również linkowanie – zarówno wewnętrzne, jak i zewnętrzne. Wewnętrzne ma za zadanie przekierować użytkownika do konkretnych podstron w obrębie danej witryny. Zewnętrzne polega natomiast na umieszczaniu linków do promowanej strony na serwisach zewnętrznych.

Więcej informacji o pozycjonowaniu znajdziesz w pod adresem: https://www.grupa-tense.pl/pozycjonowanie/.