Finał Wirtualnej Famy na wielkim ekranie w Muszli Koncertowej

Finał Wirtualnej Famy na wielkim ekranie w Muszli Koncertowej

Tradycyjnym zwieńczeniem festiwalu będzie Koncert Finałowy. Tym razem w formie wirtualnej. W koncercie zatytułowanym „Dekada paradoksów” zaproszeni artyści wykonają najsłynniejsze utwory Famy, wybrzmiewające w Świnoujściu przez ostatnie pół wieku. Wśród wykonawców m.in. Gypsy and the Acid Queen, Sekcja Muzyczna Kołątajowskiej Kuźni Prawdziwych Mężczyzn, Huraban, Francis Tuan, Swiernalis, Przybył, Panilas, Ludojad, Latające Pięści oraz Monika Kowalczyk / Wójciński / Gucik / Bańdur. Koncert poprowadzi Mateusz Marek oraz goście specjalni: Piotr Banach, Adam Grzanka, Janusz Grzywacz, Wojciech “Baca” Hawryszuk, Paweł “Konjo” Konnak, Krzysztof Materna, Marcin Partyka, Jerzy Pobocha, Alicja Sawicka, Anna Serafińska, Władysław Sikora, Andrzej Śmigielski, Małgorzata Wojciechowska, Jan Wołek, Jerzy Zoń.

Zapraszamy mieszkańców Świnoujścia oraz gości miasta do wspólnego oglądania koncertu na wielkim ekranie, który stanie na scenie Muszli Koncertowej przy Promenadzie. Zapraszamy w sobotę 29 sierpnia 2020 roku o godzinie 20.00. Wstęp wolny.

Organizatorzy składają serdeczne podziękowania Urzędowi Miasta Świnoujście oraz Miejskiemu Domu Kultury za pomoc w organizacji projekcji.

Gypsy and the Acid Queen to pseudonim krakowskiego muzyka Kuby Jaworskiego. Wykorzystuje technikę loopowania dźwięków, gitary, instrumentów elektronicznych i wokalu, tym samym jednoosobowo tworzy brzmienie całego zespołu.

Sekcja Muzyczna Kołątajowskiej Kuźni Prawdziwych Mężczyzn – unikatowa grupa komediowo-muzyczna. Ich występy to humorystyczne piosenki połączone ze zgrabną konferansjerką. W repertuarze mają piosenki o zwierzętach i miłości przetykane opowieściami o trudach życia. Łączą dowcip i chłopięcą nostalgię z bezpretensjonalną i absurdalną poezją.

Huraban – kobiece multiinstrumentalne trio w składzie: Fabiana Raban, Hanna Włodarczyk i Monika Zapaśnik. Aranżują autorsko muzykę z różnych stron świata; bałkańską, żydowską, latynoską, a także polską. Oprócz kontrabasu, skrzypiec i gitary, używają orientalnych instrumentów, takich, jak perska kamancha, energetyczne bębny obręczowe, egipską darbukę, riq, castagnet i tamborę.
Francis Tuan czyli Fryderyk Nguyen jest muzykiem o polsko-wietnamskich korzeniach. Kieruje się zasadą, że pewnych rzeczy nie da się zagrać na komputerze. Dlatego uprawia swoisty muzyczny recykling – wykorzystuje zakurzone graty z lat 60. i 70. oraz wietnamskie instrumenty etniczne, by tworzyć za ich pomocą zupełnie nową muzykę. Dzięki temu piosenki, które śpiewa, zawierają w sobie zarówno nutę nostalgii, jak i taneczny rytm, a retro brzmienia współegzystują w nich z elektroniką.

Swiernalis – samouk z Suwałk. Jest zarówno świetnym tekściarzem, całkiem dobrym multiinstrumentalistą i nieprzeciętnym wokalistą. Urzeka na scenie abstrakcyjnym poczuciem humoru i dużą dozą autoironii. W jego utworach można dostrzec mrok i pazur, a także fascynację pulsującą elektroniką godną smutnego disco.

Panilas, czyli Magdalena Sowul to zjawiskowa wokalistka, songwriterka i kompozytorka. Jej muzyka to podróż w gęstwinę kobiecego doświadczenia, odbywana w misternie utkanym, elektronicznym wehikule. Bit miesza się z goryczą, jak tusz do rzęs ze łzami w dyskotekowej łazience o piątej rano. Trochę do tańca, trochę do płaczu.

Ludojad – pochodzą ze Świnoujścia i są prawdziwym zbiorem sprzeczności i różnorodności – muzycznych, ludzkich, artystycznych. Swobodnie przeskakują z funkujących rytmów do etno-jazzu, nie stroniąc przy tym od elektroniki. Jest psychodela, jazz, yass, dub, reggae, country, blues, folk, drum’n’bass, czy nawet techno – ekstremalnie szeroki wachlarz, który stanowi ich artystyczną siłę.

Latające pięści – ich językiem jest atomowa wibracja basu. Ich wyznaniem wiary eksplozja rytmu. Ich twarzą są słowa utworów. W ich pieśniach, groteska przechodzi w patos. Jest tutaj kontrkulturowe przesłanie, ale jest także odrobina szyderstwa z tej konwencji. Muzycy, inteligentni jak sam diabeł, grają z publicznością w dziwną grę. Proponują transową zabawę, ale w pewnym momencie śmiech więźnie jednak w gardle.

Wójciński / Gucik / Bańdur – trio fortepianowe wykonujące muzykę spontanicznie improwizowaną, inspirowaną szerokim horyzontem zjawisk muzycznych, począwszy od muzyki klasycznej minionych epok, poprzez rozmaite gatunki jazzu, aż po zdobycze muzyki współczesnej. Grają w składzie: Szymon Wójciński – fortepian, instrumenty klawiszowe, Jakub Bańdur – skrzypce oraz Jakub Gucik – wiolonczela.

Monika Kowalczyk – songwriterka, wokalistka, niepoprawna marzycielka. Autorskimi utworami pokazuje świat takim, jakim go widzi i takim, jakim wydaje się jej, że widzą go inni. To szczerość, bezpretensjonalność i szukanie prawdy w coraz dziwniejszym świecie. To łagodność i siła, melancholia i światło zamknięte w dźwiękach.

Przybył – projekt Sławomira Przybyła – gitarzysty, autora piosenek pochodzącego z Poznania. Zaprosił on do współpracy instrumentalistów z Wielkopolski – wywodzących się z różnych nurtów muzycznych oraz zespołów. W swojej muzyce łączy tradycje piosenki autorskiej, jazzu, rocka oraz bluesa. Sławomir Przybył od 2020 jest także dyrektorem artystycznym festiwalu Fama.

Related posts

Świnoujście. Na Wielkanoc 2024 r. w Świnoujściu jest mnóstwo ofert i wolnych pokoi.

Świnoujście – Zobacz co dzieje się na odcinku S3 Świnoujście – Międzyzdroje

Świnoujście. Zwłoki na falochronie przy Wiatraku