Jakie korzyści niesie pozycjonowanie strony internetowej?

Jakie korzyści niesie pozycjonowanie strony internetowej?

Stworzenie strony internetowej nie gwarantuje jej widoczności wśród potencjalnych klientów – większość z przedsiębiorców wkraczających do wirtualnego świata nie zdaje sobie z tego sprawy. By treści zawarte na platformie trafiły do wybranej grupy docelowej niezbędne jest jej pozycjonowanie, tak by zajmowała ona jak najwyższe miejsce w wynikach wyszukiwania. To wymagające cierpliwości działanie przekłada się na faktyczne korzyści dla przedsiębiorców. Jakie? Na to pytanie odpowie Marek Masalski – specjalista ds. marketingu internetowego, który na co dzień pracuje jako freelancer w Białymstoku.
Walka o widoczność w sieci

Zrozumienie istoty pozycjonowania stron internetowych jest ważne z punktu widzenia przedsiębiorców prowadzących biznes w sieci. Tylko właściwie zoptymalizowana treść na platformie oraz zintegrowane działania poza stroną internetową mogą przynieść faktyczne korzyści firmie. Według Marka Masalskiego, najważniejszą z nich jest już sama widoczność wśród potencjalnych klientów. Rozmówca zapytany o podstawowy profit uzyskiwany z pozycjonowania odpowiada:

– Jednym z głównych celów, jakie agencje marketingowe obiecują osiągnąć przez pozycjonowanie stron jest wejście do 10 najbardziej trafnych wyników wyszukiwania pod dane słowo kluczowe. Podstawową korzyścią czerpaną z tego typu działań jest już sama widoczność platformy dla potencjalnych klientów. Z uwagi na niezliczoną ilość stron w sieci walka o odwiedziny na swojej platformie jest priorytetowa. Właściciele witryn internetowych niekiedy próbują sami podejmować się pozycjonowania. Z doświadczenia wiem, że tego typu działania mogą przynieść więcej szkód, niż korzyści. Walka o pozycję w sieci wymaga czasu, dlatego warto zlecić ją firmie zajmującej się tym profesjonalnie.

Co z pozostałymi profitami?

Jak twierdzi nasz rozmówca poddając strony internetowe pozycjonowaniu jest się o krok przed konkurencją, która dopiero zauważa istotę tych działań. Z punktu widzenia firmy ważna jest nie tylko sama widoczność w sieci, lecz także budowanie wizerunku i rozpoznawalności marki. Okazuje się, że również w tym obszarze pomocne jest pozycjonowanie. Zapytaliśmy Marka Masalskiego o to, jak w przybliżeniu wygląda związek między pozycjonowaniem, a rozpoznawalnością i wizerunkiem marki.
– W oczach potencjalnych nabywców najbardziej wiarygodna firma to ta, która odpowiada dokładnie na te potrzeby, które zgłaszane są przez klientów. Pozycjonowanie zakłada między innymi optymalizowanie treści stron, umieszczanie na nich wartościowych informacji i elementów zgodnych z profilem działania firmy. Nabywca ufa marce, którą kojarzy – im większa obecność platformy w sieci tym lepiej. Podczas swoich wyborów konsumenci kierują się jednak nie tylko znajomością marki, lecz także dopasowaniem jej oferty do swojego zapytania. Twoja oferta ma największe szanse na powodzenie wtedy, gdy marka kojarzona jest przez nabywców, a na stronie znajduje się dokładnie to, czego poszukuje nabywca. Właśnie na tym obszarze działa pozycjonowanie.

Korzyści, które można zmierzyć

Co najważniejsze, efekty działań pozycjonerskich są możliwe do zmierzenia. Poza przebiciem się do TOP 10 stron wyświetlanych przy danej frazie, celem firm prowadzących biznes w sieci powinno być dążenie do widoczności platformy przy jak największej liczbie zapytań. Przygotowywane przez profesjonalne agencje marketingowe raporty dokładnie nakreślają zleceniodawcy osiągane przez stronę efekty. Marek Masalski, zapytany o wymierne korzyści z pozycjonowania odpowiada:

– Tym, co najbardziej interesuje przedsiębiorców wkraczających do świata wirtualnego są wyniki. Poza pozycją strony przy danej frazie, wskazywaną przez zestawienia od agencji SEO, ważnym wynikiem jest większa liczba odwiedzin platformy, a w efekcie – większa sprzedaż. Działania pozycjonerskie pozwalają dotrzeć przedsiębiorcy dokładnie do swojej grupy docelowej, czyli do osób w największym stopniu zainteresowanych ofertą. Większy ruch na stronie przekłada się na wyższy współczynnik sprzedaży, którego oczekują właściciele witryn internetowych. Trzeba jednak pamiętać, że tylko cierpliwość przyniesie oczekiwane efekty.

Według Marka Masalskiego pozycjonowanie przynosi największe korzyści wówczas, gdy łączy się je z innymi formami promocji. Mamy nadzieję, że w przyszłości będziemy mogli porozmawiać z naszym gościem również o powiązaniach między tradycyjną promocją, a marketingiem ery cyfrowej. Dziękujemy za poświęcony czas i zachęcamy do lektury pozostałych wpisów!

Related posts

Jak stworzyć dobrą stronę internetową, aby zawalczyć o najwyższe pozycje w wyszukiwarce Google?

Najważniejsze 5 zasad projektowania strategii SEO