Świnoujście – Jest nadzieja na rozwój naszego miasta – powstanie terminal kontenerowy

W ciągu najbliższych kilku lat na rozbudowę infrastruktury portowej i oraz inwestycje w gospodarce morskiej zostanie przeznaczone ok. 2️⃣5️⃣ miliardów złotych 💢‼️

W najbliższych kilku latach rozwój potencjału polskiej gospodarki ma być jeszcze bardziej dynamiczny ze względu na ogromne inwestycje realizowane przez trzy największe porty oraz Urzędy Morskie.

reklama

Główne inwestycje będą obejmą między innymi: poprawę infrastruktury dostępowej od strony lądu i od strony morza, rozbudowę nabrzeży, budowę nowych terminali oraz pogłębienie torów podejściowych.

Najważniejsze inwestycje to:
🔵budowa Portu Centralnego w Gdańsku,
🔵budowa portu zewnętrznego oraz publicznego terminala promowego w Gdyni,
🔵budowa kanału żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną,
🔵pogłębienie toru wodnego Szczecin-Świnoujście do 12,5 metra,
🔵budowa nowego terminala kontenerowego w Świnoujściu,
🔵przebudowa wejścia do portu w Ustce.

Warto przypomnieć, że w 2018 r. trzy największe polskie porty: Gdańsk, Gdynia i Szczecin-Świnoujście pobiły historyczny rekord przeładunków, który wyniósł ponad 1️⃣0️⃣1️⃣ milionów ton i był o 16% wyższy niż w roku 2017 💪
To z kolei przełożyło się na rekordowe wpływy do budżetu państwa, jeśli chodzi o należności celno-podatkowe (VAT, cła, akcyza) z tytułu odprawy ładunków w morskich granicznych oddziałach celnych. W 2018 r. wyniosły one aż 40,6 miliarda złotych, co stanowiło kwotę o 65% wyższą niż w roku 2017❗️👍💰💰

Jednocześnie, aby jeszcze bardziej wesprzeć rozwój polskiej gospodarki morskiej, trwają prace nad ustawą o Morskim Funduszu Inwestycyjnym. Fundusz ten ma wspierać rozwój branży morskiej, a jednocześnie być rentownym i bezpiecznym dla inwestorów narzędziem finansowym. Pieniądze
z MFI trafią do stoczni, armatorów, portów czy firm działających na ich terenie ⚓️🚢⛴

#PolskaMorska